Längdskidor i Göteborgsområdet?

Jag tänker åka en del nu i December. Har varit på en del golfbanor och det har funkat ok. dock ej maskinspårade tyvärr. Landvetter och Hindås är bäst just nu har jag hört. Någon som har andra tips? Är du också ledig nu i December så kanske vi kan åka ihop...är underbart att få dagsljus och åka mitt på dagen:)

(Skidspår.se verkar vara lite dåligt uppdaterad så hänvisa helst inte till den. Väldigt få rapporter inlagda i dagsläget.)

Rigortorpet? Kinnaström?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tack

Härskogen har jag hört gott om. Snackade med en inbiten åkare igår när jag åkte på Öjersjö golfbana. Han tyckte det var kanon där men det måste komma ytterligare med snö innan de kan spåra där.

Herkules...spännande, var det maskinspårat där tro? 6,7 hade varit en dröm men den är nog för knixig och backig att åka skidor på skulle jag gissa...

Det var maskinspåret. Såg rätt bra ut när jag cyklade förbi ikväll. Hade dock inte ork att ta med skidorna (vilket jag ångrar).

Funderar på att åka torsdaglunch då jag inte jobbar alltför långt bort. Men det hela går ut på att det finns nån med bil som hänger med, för jag orkar/hinner nog inte på lunchen annars.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips