längd på snowboard?

om man är ca 175 lång vilken längd på brädan bör man då ha om man är nybörjare?

mvh

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det beror lite på vad du vill åka för något. Mkt offpist = större bräda.
Det beror också på hur tung och stark du är, du vill inte att bärdan ska kännas som en stenhård planka.

Själv körde jag 165 och jag är 178. Men jag hade gänra haft en som var längre när snöförhållanden var bra. Men för det mesta var den helt ok.

jag skulle rekommendera att snacka med uthyrningskillen på ett ställe o prova lite olika längder under en vekca för att hitta rätt.... även om man snackar om olika stilar så har man ju alltid personlig åkstil oxå... mitt problem är att jag har alldeles för stora fötter vilket resulterar i att min brädas bredd är viktigast. dvs smal bräda=lika med tåskär som tar i bootsen ocg jag glider ner på min näsa...

jag ar 176, inte nyborjare men vager inte sarskilt mycket och aker inte tokbrant offpist precis. Kor pa 155-160. Ta hellre en lite kort an for lang brada forsta gangen; det blir mkt lattare och att bradan ev ar lite kort kommer du inte ha nagot ont av i nyborjarbacken!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips