Längd Åsnes Amundsen

Hejsan!

Behöver lite tips då jag inte har nära till någon affär med turskidor i Skåne för utprovning.

Är det någon som har vetskap om vilken skidlängd på Amundsen som kan passa till en man på 180/82 samt några kilo kläder? Kommer att bli pulka med lilltjejen i så inte så värst mycket vikt i en eventuell rygga.

Grepp är prioriterat (pulka) förstås. Men vill inte ha tvärstopp i glidet så det är som vanligt att hitta det mest optimala spannet för både glid och att kunna dra en pulka även uppför (med korta stighudar).

Tack på förhand.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Se det rent användningsmässigt också, allt är inte bara plattåkning och uppför (saxning) eller nerför är för långa skidor i förhållande till sin egen kroppslängd inte praktiskt;). Mina turskidor är 210cm och jag är 193cm, skulle inte vilja ha längre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips