Längd Åsnes Amundsen

Hejsan!

Behöver lite tips då jag inte har nära till någon affär med turskidor i Skåne för utprovning.

Är det någon som har vetskap om vilken skidlängd på Amundsen som kan passa till en man på 180/82 samt några kilo kläder? Kommer att bli pulka med lilltjejen i så inte så värst mycket vikt i en eventuell rygga.

Grepp är prioriterat (pulka) förstås. Men vill inte ha tvärstopp i glidet så det är som vanligt att hitta det mest optimala spannet för både glid och att kunna dra en pulka även uppför (med korta stighudar).

Tack på förhand.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Se det rent användningsmässigt också, allt är inte bara plattåkning och uppför (saxning) eller nerför är för långa skidor i förhållande till sin egen kroppslängd inte praktiskt;). Mina turskidor är 210cm och jag är 193cm, skulle inte vilja ha längre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips