Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
De två sista veckorna högtryck och soligt och det verkar hålla i sig fortfarande (mao rätt torrt). Dock är det och har varit osedvanligt varmt, vilket lett till väldigt höga flöden från glaciärer.
Jag gick genom Rapadalen och Pastavagge förra veckan. I bäckarna i dessa dalar gick vattnet som högst upp till knäna och det endast under en kort sträcka av vadet.
Är det någon som varit ute än? Vi ska upp på Söndag så det vore lite spännande att höra hur långt snösmältningen har kommit. Planen är Saltoloukta, Aktse och Rapadalen sen tillbaka igen.
Lovar att återkomma med rapport efter vi varit där men vore roligt om någon visste hur det är nu.
Vi hade inte några problem alls med snö, på de höjderna vi vistades <1200m så var det ingen snö förutom i några få sänkor på nordsidorna.
För övrigt var det sol sju åttondelar av tiden
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar