ladda ner sjökort

Nej man köper dem på CD eller minneskort. Personligen tycker jag inte att man har tillräckligt nytta av just sjökort med en så liten skärm som din enhet har så att de är prisvärda. Man behöver överblick vid sjönavigering som inte går att få men du kan ha mycket nytta av GPS:en ändå utan sjökort i den.

Senast ändrad:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det finns som typ allt annat på siter som piratebay, men om du skall använda det på gpsen så behöver du en kod som hör ihop med ID på din gps. Den kan man köpa på garmin.com. Uppgraderingsskivorna är gratis så jag fattar inte riktigt varför man inte kan ladda ner direkt från garmin...

Det finns som typ allt annat på siter som piratebay, men om du skall använda det på gpsen så behöver du en kod som hör ihop med ID på din gps. Den kan man köpa på garmin.com. Uppgraderingsskivorna är gratis så jag fattar inte riktigt varför man inte kan ladda ner direkt från garmin...

Man kan låsa upp dem på sin dator o kika på datorn, men så fort man kopplar in GPS och försöker navigera med sånt kartmaterialet så funkar det ej.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips