Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31

Hej!
V.31 tänkte jag försöka mig på Västra Leden på Kebnekaise. Närmare bestämt torsdag 30 juli. Söker kvinnligt sällskap! Alt mixat gäng att hänga på! Kanske har du/ni bättre koll på karta & kompass än mig? ;)
Jag gjorde östra leden 2018 med guidad grupp, underbart! Såg däremot ingenting på toppen, vitt som i ett mjölkglas! Dags för ett nytt försök att få bättre vy!
Hoppas vi hörs!
Hälsn Karolina
 
Hej! Är varken kvinna eller ett mixat sällskap😊, men kanske du kan ge mig lite råd angående kebnekaise ändå?
Såg att du gått upp på östra med guide och hade planer på västra i somras👌😀. Hur gick det för dig? Kom du dit?
Jag har planer på att ta mig upp nu till sommaren och undrar om du kan rekommendera den ena eller andra vägen? Vilken av dom är tuffast? Kan man gå själv eller krävs det guide eller sällskap?
Tacksam för tips 🙂
Mvh Göran
 
Hej!
V.31 tänkte jag försöka mig på Västra Leden på Kebnekaise. Närmare bestämt torsdag 30 juli. Söker kvinnligt sällskap! Alt mixat gäng att hänga på! Kanske har du/ni bättre koll på karta & kompass än mig? ;)
Jag gjorde östra leden 2018 med guidad grupp, underbart! Såg däremot ingenting på toppen, vitt som i ett mjölkglas! Dags för ett nytt försök att få bättre vy!
Hoppas vi hörs!
Hälsn Karolina
Om det inte är just Kebnekaise som hägrar så hade jag valt en annan utsiktstopp där du får vara i fred, dricka kaffe och njuta. Tex Kaskasatjåkka från Tarfala. Går betydligt snabbare att bestiga också.
I bra väder är det ju fullt av folk på Keb. Gudiade turer som kommer från Nordtoppen gör trängseln än större.

Jaha, tråden va från förra året😊 Men mitt tips står sig.
 
Tack för tipsen 👍🙂
Kommer nog att ta flera toppar, men kebnekaise är egentligen bara en som jag vill "beta av" 😊
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...