Kritik till Hemsida

* Mycket trevlig sida.
* Gillar den svarta bakrunden. Inte många som får den att se bra ut.
* Enkel (det är ett plus).
* Snyggt "rutnät".

En sak jag gillar på sidor med många foton är att man kan click på bilden som kommer upp och går då auto. tillbaks (>>history back<<) till sidan man var på. Men close går bra det med.
Keep it up!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Väldigt trevlig sida med mycket fina bilder!

Några saker jag skulle uppskatta är:
- Möjlighet att bläddra mellan bilder, istället för att behöva öppna dem en i taget.
- En kort beskrivning av motivet, jag blir väldigt nyfiken på att veta var, när, och i vilket sammanhang bilderna tagits.

I övrigt väldigt snyggt, rent och lättnavigerat.

Lycka till!
/Harald

Snyggt.

Jag störde mig dock på något på förstasidan.

Jag tror det är färgerna på sommarbilderna till vänster kontra det isblåa. Men jag gissar att du provat att byta ordning. Jag hade nog lagt bilderna längst till höger längst till vänster. Eller glaciärskidåkningen. Det blir mer harmoniskt och inte som en fondvägg. Petitess, men jag stör mig på något.

Det är snyggt och prydligt och det ger ett proffsigt intryck. Men varför laddar huvudet på sidan om varje gång man klickar på en länk?

Angående färgerna så är ju sommarbilderna ganska kalla (för att vara sommar) men jag skulle kanske ändå antingen hålla mig till ett vintertema på vintern och ett sommartema på sommaren (eller liknande) för att få en mer homogen färgskala.

Glaciäråkaren är på väg ut ur bilden (alltså ut ur webbsidan) och inte in iden, men det kanske är med avsikt?
[Ändrat av lilla_my 2005-02-13 kl 09:17]

Tack för kritiken, det mesta får jag nog föra vidare till killen som gjort sidan åt mig. Jag har gjort en del längre turer/expeditioner, kan det vara bra att ha en kort beskrivning av dom utflykterna, för att stilla nyfikenheten? Jag riktar mig mestadels till bildköpare och tidniingar och inte till kompisarna, om ni förstår vad jag menar:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips