Det är inte bra att ha hårda vassa saker som sticker ut på pikarna då du kan skada dig om du faller på dem
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kopplingsbeslag till dubbelpik?
- Trådstartare joanna
- Start datum
-
- Taggar
- ispik kopplingsbeslag
Det är inte bra att ha hårda vassa saker som sticker ut på pikarna då du kan skada dig om du faller på dem
Risken att skada sig med Joannas lösning skulle jag säga är försumbar. Tycker lösningen ser bra ut.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Bra påpekande, viktigt att tänka i de banorna när man hemmafixar.Det är inte bra att ha hårda vassa saker som sticker ut på pikarna då du kan skada dig om du faller på dem
De här överblivna cykebelysningsfästena är gjorda av rätt mjuka, nästan gummiaktiga plastringar utan vassa kanter. I hopsatt läge är det inget som sticker ut åt något håll. I isärtaget läge var det avbrutna originalfästet större och med vassare spetsar, så det här provisoriet känns inte sämre ur säkerhetssynpunkt.
Men den som sitter på/kan tipsa om lösa "snäpp-beslag" eller handtag "Pikmakar-style" får väldigt gärna höra av sig
Jag har par udda lundhags dubbelpikar efter plurr, där piken med tyngd i sjunkit☹. Nu har jag parat ihop dessa pikar och bara använt kardborreband för att kunna fästa ihop dem. För att få rätt distans så tog jag lite rörisolering (intejpad) och sedan kardborreband utanpå runt om. Funkar bra men när jag skall pika få jag sära på pikarna. En enkel och snabb lösning som kanske inte är den optimala hopfästningen. Men det är okej och återvinning.
Ps. Jag har också utan någon som helst framgång försökt köpa lösa handtag av Pikmakarn. Ds
Ps. Jag har också utan någon som helst framgång försökt köpa lösa handtag av Pikmakarn. Ds
Bilagor
Kardborrelösningen har ju joanna redan nämnt tidigare i tråden.
Testat både gummispännen och kardborreband, bra när man cyklar till garaget eller samåknings-samlingen, men på isen är allt sådant, precis som du skriver, pilligare än riktiga snäpp-ihop-beslag, som kan hanteras med en hand och utan att titta. Allt annat slutar med att jag hellre åker med lösa pikar i "överarmsrepp".
Äsch, tummen ner för mitt hemmafixade fäste efter dagens skridskotur. Precis så lite för bökigt för att det ska kännas enklare att strunta i hopkopplingen. Och vill man pika med stavarna hopkopplade, får man vara noga att verkligen hålla i bägge, håller man fel så bryts den ganska klena kopplingen troligen av.
Ta inte efter.
Tack Karolina P som tipsar om dessa. 15 och 17 mm, men skulle kanske funka långt ner på pikstavarna. Och troligen väl klena för ändamålet - de är gjorda för transport av gåstavar. För 29 kr kan man ju testa
Ta inte efter.
Tack Karolina P som tipsar om dessa. 15 och 17 mm, men skulle kanske funka långt ner på pikstavarna. Och troligen väl klena för ändamålet - de är gjorda för transport av gåstavar. För 29 kr kan man ju testa
Senast ändrad:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg