Koordinater

Hej! Har försökt hitta koordinater till en tomtpinne ett tag nu, men lyckas inte.
Verkar enligt uppgift vara Södertäljes lokala koordinatsystem (tomt avstyckad 1995, men kanske är ett äldre system ändå).
Hur för jag för att få fram rätt koordinater? Hamnar i Afrika varje gång jag tror att jag lyckats.
Koordinaterna är
X: 112029.854
Y: 102556.874

Tack!

Mvh Andreas

Är det ett lokalt koordinatsystem gissar jag att du måste kontakta Södertälje kommun.

Edit: Av siffrorna att döma är det just ett lokalt system. Inget av de system jag är bekant med har det formatet och de inledande siffrorna.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag har hittat tomtpinnar på detta sätt, förutsätter att man vet var tomten är.

-använd hitta.se tomtkartan och letar upp tomten.
-ställ om till koordinatvisning.
-zooma in max på det hörn där du söker pinnen.så noga du kan.
-lägg koordinatkrysset på tomthörnet och läs av koordinaterna.
-mata in det i din gps och gå sen till de givna koordinaterna och leta.
-när du har hittat pinnen så tag en ny punkt på den i gps om den inte stämde.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips