konvertering av mp format till garmin img

Hej!
Har en kartfil i .mp som jag vill konvertera till garmin img.
Undrar om det finns någon som kan hjälpa mej med hur man går till väga med cGPSmapper.

/Patrik

GPSMapEdit

GPSMapEdit är smidigt att använda tillsammans med cGPSMapper. Då får du se hur MP-filen ser ut innan du kompilerar den till IMG. Ladda ner och installera bägge två. I GPSMapEdit pekar du ut var cGPSMapper ligger och sedan är det bara att kompilera och testa.

För att installera i Mapsource behöver du MapSetToolKit.
http://www.geopainting.com/en/
http://cypherman1.googlepages.com/home

Det är lite pill men återkom med frågor som det är något som inte funkar.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har sparat filen som .mp i mapedit men när cgpsmapper ska kompiler den till img får jag en varning (w004) något om att den inte kan tyda RGN Typen.Har en fastighetskarta som är en garmin img som jag vill lyfta ut fastighetsgränserna från så att jag kan få ett transparant lager, men jag får det inte att funka. Jag har provat att radera allt utom gränserna och punkterna. Om du har något tips vore jag väldigt tacksam!
/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips