Konst

Är själv väldigt intresserad utav landskapsmålningar men har inge som helst konstnärliga talanger. Däremot undrar jag om någon här vet om det finns någon tjänst att omvandla sina fotografier till konstverk?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
De flesta? bildbehandlingsprogram har ju möjligheten att flitrera bilderna med div artistiska filter, tex Photoshop "vattenmålningsfilter",
Exempel fixat på 3 minuter, från ett inscannat dia;
prm002_landskap_002.jpg

Då får du ju bilden 'som du själv vill'.

Skriv sen ut bilden hos tex www.crimson.se på canvas.

Oljemålning av dina bilder?

Jag har använt www.gallerislottsstaden.se , toppenresultat till ett lågt pris! Jag fick en fin landskapsbild som jag tog i somras målad med olja på duk och uppspänd på canvas. Jag blev så nöjd att jag genast beställde en bild av fjällstugan och och fjället som vi brukar besöka för att ge till ägarna och dom blev jättenöjda, en riktig bra present...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips