Komfort i tält

Kan bara hålla med ang pyramidtält/tältkåta.
Min nuvarande hamnar på 1.3kg och då får cykeln plats med;)....med 180cm i takhöjd.

ps...uppsatt i nerförslut, där av lite slappt utseende;)

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Bra tips det där med nödfilten!

Angående 3GT jag kommer vandra med min hund som fortfarande dock är valp (en staffe) så vi 2 får ju plats i ett 2GT men även min far har vart med och vandrat och då även hans amstaff så i de lägen vill jag har ett 3GT och förhoppningsvis kanske hundarna kommer kunna sova i absiden då, men vet inte hur det blir med mygg då på sommaren..

Då förstår jag.

Apropå dina ursprungliga frågor om man verkligen får kvalitet värd pengarna av tält i den här klassen så, JA!
Varje gång jag slår upp mitt Allak känner jag mig nöjd över att jag gjorde investeringen (vilket år det nu var). När man varit ute och härjat hela dagen gör de där små detaljerna väldigt stor skillnad. Att kunna slå tältet med i princip en hand i mörker på någon minut är guld värt. Att kunna sova en hel natt oavsett väder är obetalbart när man verkligen behöver vilan som bäst. Jag har i o f s aldrig tältat med hund i ett Hillbergtält. Tror säkert jyckarna också trivs :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips