Köpa tält

Går i tältköpartankar och det blir snart aktuellt att köpa, frågan är vilket jag skall välja.

Tältet kommer i huvudsak att användas mellan juni och september av 2-3 personer för ca. 5-8 dagars fiske- och vandringsturer i fjällen. Är inte beredd att betala vad ett HB kostar, så i dagens läge står det mellan ett JW Tundra III eller Halti Alfa.

Någon som har erfarenheter att dela med sig gällande JW Tundra III eller tält av samma typ i prisklassen runt 3000kr? Vad jag vet säljs inte Haltis produkter i Sverige.
http://www.halti.fi/index.cgi/detail/?prodgroup=tents&product=15&lang=eng&season=summer2003

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag köpte ett Helsport här för 3000:-

Hej !

I vintras köpte jag ett Helsport på denna butik i norge.
Jag köpte ett 4 mans tält Helsport Bygdin.
Ett lätt och bra 3 sässongs tält.
Helsport håller bra kvalite det är väl ganska så jämförbart med Hilleberg, jag hade tidigare ett HB Nallo 2 Gt.

http://www.jaktogfjellsport.no/

Lycka till !

rea

Köpte just ett trango 2 från mountain hardwear på rea. Fick 50% i rea på det. Så jag är nöjd. Verkar vara ett kanontält. Så jag tycker att du ska gå runt lite i utelivsbutiker och kolla efter reor och priser generellt. Samt inte vara orolig för att titta på utlänska märken. De har ofta hög kvalitet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips