Köpa tält

Går i tältköpartankar och det blir snart aktuellt att köpa, frågan är vilket jag skall välja.

Tältet kommer i huvudsak att användas mellan juni och september av 2-3 personer för ca. 5-8 dagars fiske- och vandringsturer i fjällen. Är inte beredd att betala vad ett HB kostar, så i dagens läge står det mellan ett JW Tundra III eller Halti Alfa.

Någon som har erfarenheter att dela med sig gällande JW Tundra III eller tält av samma typ i prisklassen runt 3000kr? Vad jag vet säljs inte Haltis produkter i Sverige.
http://www.halti.fi/index.cgi/detail/?prodgroup=tents&product=15&lang=eng&season=summer2003

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag köpte ett Helsport här för 3000:-

Hej !

I vintras köpte jag ett Helsport på denna butik i norge.
Jag köpte ett 4 mans tält Helsport Bygdin.
Ett lätt och bra 3 sässongs tält.
Helsport håller bra kvalite det är väl ganska så jämförbart med Hilleberg, jag hade tidigare ett HB Nallo 2 Gt.

http://www.jaktogfjellsport.no/

Lycka till !

rea

Köpte just ett trango 2 från mountain hardwear på rea. Fick 50% i rea på det. Så jag är nöjd. Verkar vara ett kanontält. Så jag tycker att du ska gå runt lite i utelivsbutiker och kolla efter reor och priser generellt. Samt inte vara orolig för att titta på utlänska märken. De har ofta hög kvalitet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips