Köpa material till fjällpulka i Stockholm?

Undrar om någon känner till något företag i Stockholmstrakten som har material som går att använda till bygge av fjällpulka.

Det jag är ute efter är plastlister som kan användas till medar/skenor och glasfiberstav till drag.
Vet att Fjälledarlinjen i Malung beställer från IMEX men vill helst ha något i närheten som man kan åka till.

/John

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för tipset. Ska kolla upp dom. Håller på att modifiera en Paris pulka som jag köpte begagnad.
Behövs ett par medar under för att den inte ska börja glida i sidled.
Annars var min ursprungside att göra en i glasfiber. Först slipa en form i Styrofoam och sedan använda glasfiber och plasta med epoxy eller polyester. Har byggt ett antal surfbrädor så den erfarenheten borde gå att överföra till pulkbygge. Men eftersom jag fick tag i Paris pulkan för ett par hundra så ligger den idén på is så länge.

Håller på nu att klura på ett bra system på delbar skackel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips