Köpa kajak

Hej. Funderar på att köpa en beg Trapper Arkö K1. Är det någon som har erfarenhet av en sådan?
Har paddlat när jag var yngre . men det är många år sen,så jag får väl betrakta mig som nybörjare
Är kajaken bra, ungefärlig lastkapacitet,lättpaddlad
Tacksam för svar Pelle

Trapper Arkö är en klassiker Kajaken är välbyggd och rask och stadig Jämfört med en modernare kajak som Trapper Albacore så saknar den skott och luckor och sittbrunnen är inte anpassad för rollar. Dock så gör det enkla utförandet att den är relativt lätt vilket är trevligt när man skall hantera kajaken på land.

Paddlar man som 99% av alla paddlare gör alltså i hyffsat skyddade vatten funkar den fint. Kolla dock rodret men det är ingen panik om det är dåligt då det är väldigt enkelt att serva. Dock så bör du ha ett roder på kajaken.

Får du kajaken till ett bra pris har du en kajak som du kommer att ha mycket glädje av

Hans Friedel

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Trevlig låda

som sagt ganska gammal design men bra köp för att utveckla sitt intresse i om du får ett OK exemplar för ca 5000:-

Stor sittbrunn relativt lätt att komma i och ur vilket medelålders och äldre paddlare brukar uppskatta.

Jämförbar med t ex VKV Lisa i egenskaper.

Thure

Tack för svaren. Jag tyckte att det lät bra,så jag köper den,Paddel och vagn ingår 5000 kr.Så det är väl ett ok pris

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips