Knätub eller nät?

Hej på er

Utrymmet framför knäna i sittbrunnen kan man utnyttja genom att fästa en tub eller ett nät på undersidan av däcket har jag sett. Vad har ni för erfarenheter, är det praktiskt?
Eller ska man satsa på en däcksväska? Det är en Trapper Barra-q med pedalställ som jag lurar på att extrautrusta.

Fredrik

Är ju mycket en smaksak förstås. Har haft några olika däckväskor men aldrig blivit kompis med dem. Fula och i vägen om de ska vara inom räckhåll. Och fångar en del vind samt översköljande vågor.

Lagringsutrymme som kräver att man kränger av sprayskirten är jag inte så förtjust i heller. Det jag tycker funkar bäst är en flytväst med rejäla och många fickor. Där har jag kamera, GPS, snus, tilltugg, neoprenehandskar, redbull, ibland en liten vattensäck i ryggfickan, etc.

Kajaker som har fikalucka framför eller bakom sittbrunnen är ju lite praktiskt, även om jag klarar mig bra utan.

Att pimpa flytvästen är ju en tanke förstås, men lite av poängen skulle vara att få undan grejerna och minska fuktrisken. Jag förstår tankarna med däckväska, det är de farhågor jag har själv.
Att det blir krångligare att komma åt saker under kapellet håller jag med om, men jag har alltid lösa saker i sittbrunnen i vilketfall så det kunde jag nog leva med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips