klocka som forerunner 305???

hej,jag letar efter en pulsklockar som ska har hastighet,distans och höjd via gps.den enda klocka som jag har hittad som jag verkligen tycker om är forrunner 305 från garmin...dock har denna skapelse tyvär bara en batterietid från ca tio timmer vid fullt användande av alla funktioner....då jag håller på med ultracykeltävlingar som oftast vara mellan 15-24 timmer så behöver jag en bättre batterietid...vet nån en liknande klocka med den batterietid jag letar efter? (ska helst vara lite så att jag kan har den på armen förstås) tack för svar! ciao philipp...

GPS

är batterislukande 24 timmars kapacitet är det inte många GPSer som har. Du kan lösa det på två sätt. Antingen byta batterier i en GPS-enhet eller ordna någon form av större batteri eller välja en klocka utan GPS med distans via cykelsensor t ex en av Suuntos eller Polars modeller.

Höjd är för övrigt GPSer inte lika bra på att mäta som barografiska höjdmätare. Nackdelen med barografiska höjdmätare är å andra sidan behovet av frekventa kalibreringar.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips