Klistermärken på Alexrims Linus21 fälgar..

Tjenna alla

Jag har Linus21 fälgar på min nya hoj o tyckte att de här gula klistermärkena som det står "Safety Line Indication" såg lite väl flashiga ut. Så jag tog bort den på bakhjulet....Nu ser jag att skarven på fälgen är precis där klistermärket satt.. Jag hoppas jag inte gjort nåt dumt nu... För det kan väl inte va så att fälgens hållbarhet/funktion är beroende av ett klistermärke???

Regn o annat lär ju slita bort det me tiden ändå, eller? I värsta fall får jag väl be ALexrims om ett nytt klistermärke.... :'(

Att ett klistermärke skulle hålla ihop en fälg anser jag var helt uteslutet ur hållfashetssynpunkt.

Troligen sitter klistermärket där bara för att dölja skarven.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Precis, det verkar konstigt om det var så. Där står inget "Dont remove" eller så heller... blev bara lite nervös... ;)

(Trycket som slangen utsätter fälgen för är betydligt högre än vad ett klistermärke skulle kunna hålla ändå..)

Märket kan underlätta.

Märket underlättar när man skall ekra upp en ny fälg och fungerar då som referens.

När du skall pumpa cykeln är det dessutom lättare att snabbt hitta ventilen i och med att skarven alltid finns mittemot ventilhålet på fälgen.

Sedan kanske det kan finnas anledning att ta bort vissa märken på cykeln för att göra den mindre atraktiv för tjuvar.

Något hållfasthetsskäl kan inte finnas.

Thure

Ah skönt. Tack för svaren.
*lättad*

Just att göra den mindre attraktiv är skälet. Däcken ser lite för flashiga ut me feta gula stickers på...

Skarven hittar man ju ändå om man skulle behöva. Man får leta lite bara..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips