Klistermärken på Alexrims Linus21 fälgar..

Tjenna alla

Jag har Linus21 fälgar på min nya hoj o tyckte att de här gula klistermärkena som det står "Safety Line Indication" såg lite väl flashiga ut. Så jag tog bort den på bakhjulet....Nu ser jag att skarven på fälgen är precis där klistermärket satt.. Jag hoppas jag inte gjort nåt dumt nu... För det kan väl inte va så att fälgens hållbarhet/funktion är beroende av ett klistermärke???

Regn o annat lär ju slita bort det me tiden ändå, eller? I värsta fall får jag väl be ALexrims om ett nytt klistermärke.... :'(

Att ett klistermärke skulle hålla ihop en fälg anser jag var helt uteslutet ur hållfashetssynpunkt.

Troligen sitter klistermärket där bara för att dölja skarven.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Precis, det verkar konstigt om det var så. Där står inget "Dont remove" eller så heller... blev bara lite nervös... ;)

(Trycket som slangen utsätter fälgen för är betydligt högre än vad ett klistermärke skulle kunna hålla ändå..)

Märket kan underlätta.

Märket underlättar när man skall ekra upp en ny fälg och fungerar då som referens.

När du skall pumpa cykeln är det dessutom lättare att snabbt hitta ventilen i och med att skarven alltid finns mittemot ventilhålet på fälgen.

Sedan kanske det kan finnas anledning att ta bort vissa märken på cykeln för att göra den mindre atraktiv för tjuvar.

Något hållfasthetsskäl kan inte finnas.

Thure

Ah skönt. Tack för svaren.
*lättad*

Just att göra den mindre attraktiv är skälet. Däcken ser lite för flashiga ut me feta gula stickers på...

Skarven hittar man ju ändå om man skulle behöva. Man får leta lite bara..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips