Klassisk täckjacka för vardagsbruk sökes

Decathlon kan ha fynd ibland. Jag har en regn/bergsjacka därifrån som har varit utmärkt men den har ingen isolering vilket däremot nedanstående systerjacka verkar ha. Kanske kan passa dig?

Klickar du i storlekshjälpen får du detaljerade frågor om din kroppsstorlek och önskemål om lös/tight passform etc.

Thure

Senast ändrad:
Var jackorna så mycket längre på 70 och 80-talet? Jag vet jag fick leta ett bra tag innan jag hittade en täckjacka som gick ner en bit och kollar jag på jackorna som finns kvar från den tiden så är de inte särskilt långa.

Bortsett från det så såg jag av en slump att jula har en längre täckjacka (dammodell).

Mina var då det. Och jag var valdigt smal på den tiden, så lär ha köpt små storlekar också. Nu har jag större storlek men ändå är jackorna kortare.

Och framför allt var de rymliga och raka i modellen. Det jäkla slimmodet har ju förstört t.o.m. T-shirts!

Ska kolla Jula - tack!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips