Klarälven

Jag vill komma i kontakt med någon som paddlat Klarälven från Norska gränsen till Vänern. När är det bäst att starta och var?

/Matte

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nu vöäcker du gamla minnen till liv. Jag har paddlat en liten del av den. Några dagar uppströms Hällefors och sen till Grythyttan (det var med Friluftsfrämjandet under åren 81 och 82 skulle jag tro (då jag var 11-12 år))

En bit på sidan ligger en sjö som heter Mörgraven, det går en kort å dit. Paddla upp till den och använd den fina badstranden direkt till höger då ni kommer upp till sjön (om den finns kvar).

mvh Christian

PS. Nu komer jag ju på att det är Svartälven jag pratar om, men stranden är fin ändå (jag var som sagt 11-12 år på den tiden)
[Ändrat av chralm 2002-03-07 kl 14:36]

Många!

Det finns många mindre älvar som, ibland tillsammans med sjöar, bildar intressanta sjösystem att paddla i. ofta kan en mindre älv vara bättre än tex Klarälven.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips