Klättringsresa tips

Hej.

I slutet av februari skall jag åka på rn 4-6 veckor lång resa med klättring som mål.

Jag vill gärna ha lite tips på bra resmål. Det jag har hittat som verkar intressant hittills är krabi i thailand som verkar vara lite av ett mecka för sportklättring.
Mina enda krav är att det skall vara varmt, finnas fler klättrare där då jag åker ensam (som det ser ut nu iaf) och någorlunda billigt, har en budget på typ 30k max.

Jag skall även ta ledkurs på plats tänker jag för det känns som ett måste för att få ut maximalt av resan.

Har nån lite förslag och tips på allt möjligt som berör så är jag jättetacksam ifall ni skriver det!

Med vänlig hälsning, jesper

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Om du har råd, köp en biljett till Australien, med stopp i Bangkok. Kör två veckor i Ton Sai för att bli stark och solbränd. Dra sedan vidare till Melbourne, lifta till Mt Arapiles (Horseham) och klättra världens finaste trad i tre-fyra veckor. Campen i Arapiles kostar några tior, man kan inte bränna pengar annat än på öl (om man orkar gå in till byn), och campen är extremt social och full av andra klättrare som letar partner. Så var det i alla fall när jag var där - min bästa klätterresa!

(Edit: ser att du skall gå ledkurs på plats. Då kanske inte trad i Arapiles är bästa grejen. Men det är en fin resa för den som vill både sporta och tradda.)

John

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips