• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättring Tenerife November

Tjena allihop.

Skall åka till Tenerife 2-9 november för sol och bad primärt. Men är väldigt sugen på att klättra också.
Söker någon som kommer vara där någon av dagarna och också är sugen.
Kommer ta med mig rep och qd's och grejs, så sele och dojjor är allt du behöver.
Håller mig i 6 registret där jag får nöta in c men plockar a rätt fort.
Förare är också införskaffat.

Förgyll en grabbs semester lite extra!

Höres//Leif

hur och var?

Jag ska inte till teneriffa samtidigt som dig, men är nyfiken på klättringen där. Vilken svårighetsgrad? Var kan man få tag på förare? Vart? Bultat eller naturligt?

tack på förhand/ Anna

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej.

Cris Craggs har gett ut en förare, men jag har köpt rockfax miniguide
http://www.rockfax.com/miniguides/item.html?id=33

Det är klättring på vulkaniska bergblandningar med en massa fickor, sprickor och lite allmänt skumma formationer, vad jag hört.
Jag kommer hålla mig till bultarna även om jag tar med mig ett kilset. I bland kan det vara lite glest mellan saligheterna och kan jag då dunka in en kil brukar jag bli glad.
Det finns längre tradturer också, men jag lämnar det åt de hågade, tror inte jag får så mycket tid.

Mycke leder i sexa registret (kanske för att jag är intresserad av dem) kanske lite för många 6c och för få 6a. Rätt ont om leder i lägre grader, då oftast trad-turer.

Tro det eller ej, men det finns en holländsk(!) hemsida med info http://www.climbing.nl/tenerife/ (Holländarna har ju lite svårt med klättring på hemmaplan så de är väl tvungna att sprida ut sig över Europa). Tyvärr endast på holländska men det mesta går nog att tolka, och toposarna (3 st) har ju bilder :)
De har nästan bara leder i 6-7 registret dock.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips