Klättring på Mauritsius

Jag åker till Mauritius om nån månad och undrar om någon har varit där och klättrat? Om så är fallet vore jag glad för lite info.

Ha det!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
lyllo!!!

Jag säger det igen LYLLO!!! Jag var där på öa för några år sedan, men jag klättrade inte då. Jag vill bara säga att det är nästan lika billigt att ta taxi som att hyra bil. och jag räkomenderar ta taxi, för deras körsätt kan vara ordentligt spännande fast man sitter ibaksätet och har en privat chaför. Och glöm inte att simma under ytan medan du är där och inte bara titta uppåt!!!!

Okänt begrepp på ön

Jag var där i höstas. Mest för att koppla av, men efter ett par veckor blir man desperat så jag rekade möjligheterna att klättra. Klätterskorna åkte med i packningen av ren slentrian.

Nåväl, efter ett par dagars snokande la jag ner projektet. Det verkar inte finnas nån klätterklubb och ingen verkade vilja känna nån som klättrar, det var helt enkelt ett okänt begrepp på ön.

Men jag minns att det finns en bok om berg/klättring på Mauritius som dessvärre inte trycks längre och som är slut i lager överallt. Men gör ett försök att få tag i boken.

Nu var jag mest på norra delen av ön och berget där verkade vara löst, men det finns en och annan klippa som åtminstone på håll såg lockande ut.

Det slutade med att jag bouldrade på fasaden på hotellet :)

Lycka till
/Jon

PS hyr taxi en heldag och åk runt och plåta på ön, jättefint och jättebilligt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips