Klättring/Klättergym i Barcelona med omnejd?

Hej alla människor!
Jag och tjejen kommer att flytta till Barcelona i sommar, och eftersom vi precis blivit helt sålda på klättring så är det ju givet att ta reda på så mycket som möjligt innan vi drar, så att det bara är att köra när vi kommit fram.
Vill egentligen mest ha tips och höra om era erfarenheter av klättringen i området, och gärna om de klättergyms som finns. Är tacksam för allt ni vill dela med er av.

//jonas.

Sportklättring

Vi var några från klassen som flög till Barcelona i höstas och hyrde bil för att ta oss upp i bergen. La Mussara där vi tältade hade de en hel del fina leder, några dock ordentligt polerade. Men det är helt klart värt ett besök... Arboli och Siurana också.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
landat och borjat hitta stallen..

tack for hjalpen!
nu har jag hunnit hitta lite grejjer har. forst sa gick vi till ett klattergym som heter :climbat.
det ligger vid plaza españya och ar ett bouldergym. dom har ingen repklattring och ganska laga vaggar eftersom det ar inrymt i en kontorslokal. stallat ar javligt frascht och javligt dyrt. det som ar trakigt ar att klattringen dar kanns lite enformig. bara stora grepp och det mesta ar valdigt mycket overhangande. lite trakigt, men inget att hanga lapp for! ca 10 min promenad darifran finns namligen mycket trevligare saker! om man knallar upp pa berget montjuic, upp i parkgrejjen typ bakom slottet, sa hittar man utomhusklattring som ar bultad! dar finns dessutom en vagtunnel som man har satt grepp inuti sa man kan klattra dar. mycket folk som klattrar dar och ofta, sa berhet ar ratt polerat pa sina stallen, men det ar fortfarande javligt vart att ha inne i stan om man inte kan aka ut till bergen utanfor stan varje dag...
nan timme utanfor brcl finns ett berg som heter montserrat som folk pratar om helatiden har. har inte hunnit ta mig dit en, men det ska tydligen vara bra. det ar latt att hitta till oxo, eftersom det ligger ett stort kloster med nan madonna eller nat i som alla turister vill titta pa. finns massa guider dit med.

well, sa mycket har jag kommit underfund med hittils iaf.. aterkommer nar jag varit i montserrat och battrat pa solbrannan. en dalig dag(regn) ar det 25+ i skuggan har... underbart!

//Jonas.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips