Klättring i Spanien

Klättring i Spanien/Madrid

Jag ska till Spanien på tjänsteresa om en månad, Madrid närmare bestämt. Nu undrar jag om det finns något bra klätterställe i närheten? Det gör inget om man behöver åka buss ett par timmar, men det bör inte vara allför långt eftersom jag/vi bara tänkt lägga 2-3 dagar på klättringen. Ingen av oss är stabila på mer än 6+, men min kompanjon är duktig på trad. Själv är jag ingen anhängare av "lätt o livsfarligt", fast och fin klippa eller bult är det jag är ute efter.

Även förslag på boende mottages tacksamt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
el Chorro

Rekomenderar varmt el chorro
ca 6 mil norr om Malaga, bland de bästa ställerna i världen- åk dit om du får möjlighet, där finns allt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips