Klättring i och kring San Diego?

• Trådstartare tokken1@hotmail.com (fredrik andersson)
  • Start datum

tokken1@hotmail.com (fredrik andersson)

Gäst
Någon som vet om det finns möjligheter till såväl inomhus- som utomhusklättring i San Diego/södra Kalifornien? Är själv någorlunda grön vad det gäller klättring men redan hopplöst biten av sporten så jag uppskattar lite info.

viktorviktor@hotmail.com (Viktor)

Gäst
Lite om klättring i San Diego

Hej!

Kanske är lite sent ute. Det är ju Juni nu. Men tänkte att jag gör ett försök. Det finns ganska mycket bouldring kring San Diego och ett riktig bra innomhusgym(som har fostrat en kille som Chris Lidner!). Försök komma över aprilnummret av den amerikanska klättertidningen Rock and Ice (världens bästa?). Där finns en fullständig guide över San Diegoområdet. Lyckas du inte så mäjla mig på viktorviktor@hotmail.com så kan jag mäjla dessa sidor till dig.

Ett mycket bra tipps att göra en helg är att dra upp till Joshua Tree. Det tar ca 4 timmar ifrån San Diego. Vad sägs om ca 5000 leder i alla svårighetsgrader! Och allt intryck på ganska liten area. Att hitta info om Joshua är inte svårt. Alla butiker i staterna som säljer klätterprylar har en guide. Bo sedan på Hidden Valley Camp så kan du klättra i ett halvår utan att behöva ta bilen. Bouldringen här är oxå suverän.

Lycka till och hoppas att jag inte var för sent ute.

Viktor

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips