Klättring i Kristianstad?

Hej!
Inom kort flyttar jag till Kristianstad för att plugga. Jag har aldrig varit där och har verkligen noll koll, men jag vill JÄTTEGÄRNA fortsätta med min nyfunna hobby - klättring! Jag har letat lite här på Utsidan och på nätet efter en klätterklubb eller liknande men har inte funnit någon sådan. Någon som råkar veta om det finns något bra klätterställe i Kristanstad? Eller någonstans i närheten? Har hittills bara topprepsklättrat och bouldrat inomhus, med undantag för en gång nu i somras då jag fick chansen att klättra ute på "riktig" vägg! Det var skoj! Så det gör jag gärna mera..

Eftersom jag kommer att vara ny i stan letar jag även nya klättervänner! Har klättrat sedan början av året och kämpar med leder runt 5c. Vill mer än gärna komma ut och klättra och är beredd att införskaffa rep och andra grejer som krävs för det.

Hör GÄRNA av er om tips på ställen och ifall ni kan tänka er att ha mig med på klätteräventyr! :)

//Lovisa

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
klättring

hejsan pär heter jag och letar också efter klättervägg
i kristianstad och har precis hittat en och den ska tydligen finnas på barbackagatan 2 det fanns ett telnr dit också 044-214182 0733370800.

Jag är själv ganska ny inom klättring men om du har lust att klippklättra någon gång kan du höra av dig
jag känner till ett bra ställe i blekinge strax utanför karlshamn. min e mail är par.nilsson75@bredband.net mvh pär

I norra rörum finns det en helt okej vägg, kolla sverigeforaren.se för lite torftig info.

Vedema norr om hässleholm är en annan liten klippa med helt okej klättring.
Någon förare, vägvisning m.m. finns ej. skaffa gröna kartan så hittar du utan problem.

Annars är det blekinge eller kullaberg som gäller.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips