Klättring i Borlänge

Hej

Hittade ett underbart forum som ni redan gjort. Det här ;)...
Jag är nyinflyttad i Dalarna och tänkte aktivera mig lite. Flyttade hit för ca. 8 månader sen och skulle vilja återuppta klättring som jag påbörjade när jag bodde i Göteborg.

Tänkte bara höra om någon vet om klätterhallen är i drift här i Borlänge. Hade passat bra att smita in efter jobbet nån dag och klättra lite. Jag tog Topprepskurs i götet och hoppas och tror att det gäller här i Dalarna också. Vet att det var lite si o så med det i Göteborg.

Har ingen att klätterkompis och söker någon som tycker det kunde vara skoj att klättra en dag eller två i veckan här i Blge.

mvh
Peter

Välkommen till forumet och Dalarna Peter!

Vi håller på för fullt med en större ombyggnation av klätterväggen i KFUM-hallen i Borlänge just nu och hoppas vara färdiga om ungefär tre veckor. Väggen drivs av KFUM men det är medlemmar ur Dalarnas klätterklubb som är de mest aktiva och det kommer inte att vara några problem att träffa folk att klättra med där.

Det har varit lite trögt med aktiviteten i Dalarnas klätterklubb under en period men de senaste åren har den stadigt ökat med flera nya, ambitiösa medlemmar och klimatet är mycket öppet för rookies att klättra tillsammans med erfarna storväggsklättrare. Kolla in DKK's hemsida http://dalaklatter.org/

Såg i din presentation att du bor i Leksand. Det finns några klättrare där och en del klättring i närområdet. Kolla den här tråden från i somras.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=49478

Om klättersuget skulle bli alldeles för stort innan vi öppnat i Borlänge så är det inte långt till Mora. Även till deras vägg kan du dyka upp och det finns någon som kan säkra dig när det är öppet. http://www.moraklatterklubb.se/

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej teoek,

Känns riktigt skönt att få ett så varmt välkomnande. Ska genast kolla in sidorna du tipsade mig om. Ska bli kul att se hur hallen blir här i Borlänge. Det är nog många trogna som väntar och längtar.
Om ni mot förmodan skulle behöva ett par extra händer finns jag till er hjälp. Jag har tummen på exakt rätt ställe om ni behöver med att skruva eller regla eller koppla.... Bara att höra av er.
Tjipp

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips