Klättrare läser inte Utemagasinet

Utemagasinet

Hej,

Jag klättrar och prenumererar på Utemagasinet.
Att ingen klättrare läser Utemagasinet verkar ju inte särskilt sant.

In med klättringen i Utemagasinet!!

Brant ?

Hallå, vadå, Brant ???

Nu har jag missat något, har länge letat efter en svensk klättertidning utan resultat.
Vad är Brant ? Hur får man tag på den ?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Visst är det det...

Visst är Bergsport en klättertidning. Men den kommer tyvärr inte ut så ofta (4-6 nr/år tror jag) och jag personligen är mest intresserad av sport & klippklättring så efter 20 min på muggen så har man läst det som är av intresse så därför letar jag efter en klättertidning till.

Inget ont om Bergssport men den är lite tunn.

Hur länge har Brant funnits, hur får jag tag på den ?

Brant har hittills gett ut två nummer, det senaste damp ner i brevlådan i går. Det gick tidigare att beställa prenumeration här på Utsidan, men jag hittar inte det nu, men testa med att kontakta förlaget på http://www.zetterqvist.com så får du säkert reda på hur du ska göra. De har också mail direkt: brant@zetterqvist.com

/ Nicke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips