Klättrare läser inte Utemagasinet

Prenumerar på Utemagasinet och är väl hyfsat nöjd. Men ändå har jag funderat varför det är så lite klättring i tidningen. Visserligen finns rena klättertidningar, men det tycker inte jag är någon anledning att (nästan) bara skriva om långfärdsskridsko, turskidåkning, vandring och kajak.

Så jag skrev till chefredaktören, och fick veta att nästan ingen av de som läser Utemagasinet klättrar. Är det verkligen så??

I så fall är det ju ett slags moment 22-situation. Ingen klättrare läser Utemagasinet då det inte står något om klättring, och tidningen skriver inte om klättring då ingen klättrare läser tidningen.
 
Bullshit???

Vad har han för underlag till påståendet att nästan inga klättrare läser utemagasinet? Det kanske bara är så att han inte är särskilt förtjust i klättring? Jag är klättrare och prenumerant på utemagasinet så jag ska no oxå ta och skriva ett litet mail till Mr Chefredaktör...

Det har länge saknats ett bra svenskt magasin för just klättring. Jag kan dock inte klaga längre nu när Brant har kommit ut, det är en skön tidning. Sedan finns ju även Bergsport men den är väl inte alltid så publikfriande!?! Jag kör ändå gärna lite lobbying för mer klättring i Utemagasinet.

Så jag manar er alla:

Upp till kamp - mer klättring åt folket!!!
 
BRANT !

Håller helt med Mattias. Brant ar verkligen en höjdare både innehållsmässigt och servicemässigt. Exempelvis skickar de tidningen gratis till Luxemburg där jag bor. Brant fyller verkligen ett tomrum, och visst har den en skön stil!

mvh
johan
 
Jag är inte bara klättrare...

Jag läser oxå utemagasinet.
Mestadels för att jag gillar att vandra, men jag vill gärna ha mer klättring. Dessutom kan jag upplysa om att jag har flera av mina "klätterkompisar" som oxå läser Utemag...
 
Jo kylle´!

Inga klättrare?
Så lät det minsann inte när Jörgen Wikström var chefsredaktör.
Nä det är för mycket Mulle-varning nuförtiden i vår kära utetidning.

Dessutom saknas hardcore i princip helt, det ska bara vara flashigt och fint utan tyngd.
Dom behöver ju inte konkurrera med Slitz eller Cafe...

Dom borde köpa in lite utländska artiklar om det inte finns svenska som håller måttet.
 
Självklart läser även jag Utemagasinet. Instämmer också i att det är lite för mycket Mullevandringar. Även om de flesta läsarna kanske är Mulle-folk, så vill de ha lite att drömma om. Men visst är det bra med lite Mullevandring också - jag kan ju inte åka till Anderna varje helg.
 
Mail till utemagasinet

Chefredaktören på Utemagasinet har mailadressen

wike.utemagasinet@milvus.se

Ni som vill ha mer klättring i Utemagasinet, skriv dit så att de förstår att det finns de som inte håller med deras uppfattning om att:

"Vi har en hel del klättring men med handen på hjärtat så är det en väldigt liten del av våra läsare som pysslar med just denna sport."
 
Håller med...

Jag kan inte annat än hålla med samtliga föregående inlägg. Uppenbarligen är det många som klättrar som läser Utemagasinet. Så jag tror inte chefredaktören har underlag för sitt påstående.
Tycker Utemagasinet är en väldigt bra tidning men lite mer variation skulle inte skada. Jag ska oxå skicka dom ett mail.

Säkring klar,
/Kristian
 
Läs..Utemagasinet..

Kanske det beror på namnet Utemagasinet?
All klättring bedrivs ju innomhus nuförtiden.:)

Förövrigt en hygglig blaska som man dock får känslan av att vara produkt sponsrad i testerna av.
Var tog Leje vägen som förde in lite laybackad klättring i den samma?

Och jo jag klättrar jag med utomhus och motbevisar min egen tes med det:)
 
Både i förra och senaste Utemaggan finns en enkät där man får/kan bedöma olika artiklar och inslag samt även kommentera och framföra egna förslag till förbättring/förändring av tidningen. Då framförs ju era åsikter till rätt personer!
Hälsn. BrittMarie
 
Fel att citera personer utan tillstånd

swabr; sa:
Både i förra och senaste Utemaggan finns en enkät där man får/kan bedöma olika artiklar och inslag samt även kommentera och framföra egna förslag till förbättring/förändring av tidningen. Då framförs ju era åsikter till rätt personer!
Hälsn. BrittMarie

Jovisst bör man fylla i enkäten i Utemagasinet. Jag blev bara förbluffad över påståendet att väldigt få av Utemagasinets läsare utövar/är intresserade av klättring och undrade om det verkligen stämde.

Däremot var det fel av mig att skriva ut mailadressen till chefredaktören och att citera honom utan hans medgivande.
 
håller med

Jag har också utemagasinet som tidning ´men nä jag insåg att det inte var någon klättring i tidningen så började jag premurera på Brant en bra klättertidning!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
eliasw Ny som klättrare 46 år Klättring allmänt 9
hentor Klättrare sökes i Stockholm Klättring allmänt 5
Skogsdjur Klättrare trollhättan/vänersborg Klättring allmänt 1
Tekku Böcker för en ovan klättrare? Klättring allmänt 16
rebecka.gullberg.9 Klättring och klättrare i Nynäshamn Klättring allmänt 1
Frigrön Er väg till den klättrare ni är idag Klättring allmänt 1
seon Hur bra klättrare behöver man bli? Klättring allmänt 7
G.S WEBTV-tips, Norges bästa klättrare Klättring allmänt 1
a.lex Klättrare i Göteborg? Klättring allmänt 4
KristianMattiasson Söker klättrare i skövde? Klättring allmänt 1
Daniel Larsson Ny klättrare! Klättring allmänt 13
wallyvirginia Vildmarksmässan, inget för klättrare? Klättring allmänt 4
peter1959 Klättrare är glömska...? Klättring allmänt 12
fredrik_ Klättring/klättrare i växjö? Klättring allmänt 3
plaskdaja Varför klättrar klättrare? Klättring allmänt 45
utemänniska Boende Teneriffa för klättrare? Klättring allmänt 1
hultis Föräldralediga klättrare i Göteborg Klättring allmänt 2
jtoyra Klättrare i sörmland, sthlm o Luleå! Klättring allmänt 2
Michel.B Forskning om att klättrare mfl saknar ämne i hjärnan? Klättring allmänt 53
Aiki-Kai Svenska klättrare räddade från Stetind Klättring allmänt 0
MIAFIA Från vandrare till klättrare... Klättring allmänt 4
MikeMike Svensk klättrare död i Slovakien Klättring allmänt 3
Buteo Klättrare sökes till Stora Sjöfallet, Gällivare Klättring allmänt 1
Ylvan Höjdrädd klättrare Klättring allmänt 23
jimisola klättrare i problem på lofoten Klättring allmänt 1
pajaflow Franska klättrare omkomna i Tibet Klättring allmänt 0
Peppe83 Uppsala klättrare!!! Klättring allmänt 3
olrijo Hur många klättrare i Sverige?! Klättring allmänt 3
utter Klättrare dödsstörtade Klättring allmänt 0
Morphaeus Klättrare i Västerås? Klättring allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.