Klättra med mig!

henrik

Gäst
Jag:
Bor i Stockholm. Gick kurs förra våren och blev fast. Köpte topprepsutrustning och drog med kompisar att testa, en efter en. Men: De som blev bitna med mig bor långt bort. De andra prioriterar andra utgifter och vill inte satsa ett par tusen på klättring.
  Jag har klättrat så mycket jag kunnat i somras och förra sommaren, vilket är kanske 20 ggr tillsammans. Har som mest klarat 6+ med topprep.

Min plan:
Helst klättra några gånger till ute i år. Annars klättra någon gång i veckan inne under vintern, och där lära mig leda ordentligt. Nästa vår: leda ute!
  Jag vill självklart utvecklas, men utan prestationspress, som jag inte tycker hör hemma i en avkopplande aktivitet som klättring. Säkerhet kommer alltid att gå före prestation.

Du:
Bor i Stockholmstrakten. Befinner dig på UNGEFÄR samma nivå som jag. Vill klättra!

Förövrigt har jag tillgång till en primitiv men fint belägen stuga mitt på västkusten, sveriges klättermecka.

Hör av dig till: arboren@kurir.net

perfekt

hallå arboren

jag letade just efter en som var lika biten som jag trodde inte att det fans. jag har klarat en 6a på clog och bouldrat en hel del bor lite utanför stockholm och klättrar många dar i veckan. hör av dej.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Låter perfekt för mig också!!
Jag har precis flyttat till stockholm och har ingen o klättra med. Har tänkt att klättra utomhus i princip hela vintern.
Hör av dig så kan jag berätta mer..

sohrab_k@hotmail.com

/Sohrab

Intresserad

Jag bšrjade klŠttra i SmŒland i bšrjan av den hŠr sommaren, och har klŠttrat sŒ mycket som mšjligt sedan dess.

Nu letar jag nŒgon att klŠttra med hŠr i Stockholm och har fšrsšt fŒ vŠnner intressade utan resultat.

KlŠttrar gŠrna inomhus i vinter ocksŒ. Har ledat 6a borrbult som bŠst.

Kan klŠttra redan i helgen.

/Henrik FŠrlin, 0704-826413, henrik.farlin@hotmail.com

jag vill klättra

Jag befinner mig i ungefär samma situation som er - nyss flyttat till Stockholm men har ingen att klättra med. Jag började klättra för 3 år sedan men har klättrat väldigt lite varje säsong (tyvärr..) I somras blev det lite mer klättring än tidigare år men jag hade önskat mer... Som svårast har jag klättrat 6-, har lett femmor.

Jag klättrar gärna både inomhus och utomhus. Jag har inget eget rep eller säkringar.

Hör av er om ni är intresserad marcusarvidsson@yahoo.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips