Klättra i kristinehamn?

Jag och min son på 8 letar efter bra klätter ställen i området runt Kristinehamn, Karlstad och Örebro. Gärna innomhus klättring och också utomhus om det finns bra ställen det inte är svårt att sätta upp topprep

Sveafallen i Degerfors erbjuder fin-fin klättring med goda möjligheter att bygga ankare på toppen med lite statiskt rep. Stor variation i grader men jag är säker på att din 8a åring skulle uppskatta "Rutschkanan"

Mellan Karlskoga och Örebro finns även Rosendal http://www.sverigeforaren.se/index.php/Rosendal vilket också bjuder på för området fin klättring.

Vintertid är vi ett gäng som klättrar i Hacklehemshallen 1 gång per vecka i Friluftsfrämjandets regi. Det är sommaruppehåll nu men till hösten drar det igång igen. Är du intresserad av att vara med maila klattring.ff(at)gmail.org för mer information.

Nån som håller igång på denna klippa? Är i trakterna emellanåt och skulle vara kul att testa stället. Mossigt?

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips