klätterområden i jönköping????

Klätterområden i Småland?

Well, i Jönköpingstrakten kommer jag bara på, vad heter det, Taberg? Rätt junkigt, vill jag minnas att det var, sist jag var där. Har annars i småland klättrat en del i västervikstrakten (silverberget vid "överum", tror jag det heter, är en pärla), så har man bil kanske det är värt ett besök? Det finns en klätterklubb i Jönköping, som du säkert kan få kontakt med, och de håller på med en guide över klättring i Jönköping, men som jag minns det var det rätt sparsmakat.

Lycka till.

/Kotten

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Självklart finns det klippor i Jönköping med omnejd.Största klippan är Tolarp och ligger vid Hisingsängen (hisingstorpsvägen)vid bussvändhållplatsen kör mot Tolarp, och i tredje svängen tar du höger klippan dyker upp på vänster sida. Graderna ligger från 6- till "insane" hårt. Hoppas du hittar!!!

Finns en del!

Jovisst,,Tolarp är som sagt helt ok! Taberg funkar beroende på vart man klättrar. Ganska löst och skitigt på sina ställen bara. Vattenledningsparken är oxå ett alternativ,, och det finns mer bara man tar sig lite tid att leta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips