Klättermusen

Musens dunjacka

Någon som vet vad Klättermusens nya dunjacka egentligen väger? Har sett uppgifter på både 400 g och 560 g. 400 g för en icke-genomsydd med förstärkningar konkurrerar med marknadens absolut lättaste medan 560 är mer som väntat.

Jörgen

Re: Re: Re: Re: Fula kläder

öringen; sa:
Nordesjö; sa:
En dragkedja som går snett upp hamnar inte mitt under hakan, vilket minskar skav.
En sned dragkedja dränerar väl också bättre, eftersom vattnet rinner bort från kedjan istället för längs med den. Eller hur det nu var... :)

Har en Njal och kan säga att det varken gör till eller från angående ventilation. men man kan ju tycka att de på en tunn bomullsanorak för 3000 spänn inte lagt ner mer tid och tyg på detaljer som skydd för dragkedjan under hakan. Den skaver faktiskt, om man nu ska vara petig...

Å andra sidan är den lätt och behändig, sitter som en smäck och trot om ni vill, men jag tycker den är snygg ;)
Rätt den är snygg bekväm packbar men DYR
[Ändrat av glanne 2005-01-28 kl 13:19]

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Kraftiga grejer.

sandwichman; sa:
Jag har varit inne i butik och fingrat på de nya jackorna. Vilka gobitar. Liknande förstärkningar står närmast att finna på skottsäkra västar. Ganska fula, och ack så tunga...men ändåååå...

Att kunna ängna sig åt ålning medelst hasning på gatorna i stan utan att jackan tar skada; vilken dröm!

Jag reklamerade min gamla Bifrost och fick en ny Brede istället och jag kan inte annat än att hålla med. Ganska fult och klumpigare än innan men det känns som att man skulle kunna bli släpad efter en bil utan att jackan tar skada.
Har inte riktigt bestämt mig för om det är bättre eller sämre än innan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips