• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätterkompis för trad/mix/is/alpint/sport

Hej,

Jag heter Adam, är 34 år och bor nu i stockholm, dit jag flyttat från schweiz..
Jag har klättrat i 17 år, mest alpint/is och senare
trad och sport (i den följden). Jag klättrar alpint (led./ OS) 6b, RP som sport), is grad 6, trad som alpint och sport OS, ca. 6c, RP ca. 7b. Jag skulle vilja klättra med ngn som är duktig på att
säkra LEDANDE klättare och helst har vana av att hålla fall eller i minsta fall har rött kort. Det är i övrigt inte alls viktigt att du är en duktig klättrare eller kan så mkt om att lägga kilar etc, men det är MYCKET viktigt att du är en glad och entusiastisk person och vill klättra mkt när du väl är ute då jag själv föredrar många klättermeter (spec. sprickklättring!) framför en svår led. jag tycker inte om att klättra inomhus. Spralliga individer som har svårt att koncentrera sig eller inte ser klättring -även sportklättring, som en farlig sport vill jag ogärna lära känna. Jag har bil och kan mest klättra på helgerna, tyvärr inte alltid hela helgen.

Vänliga hälsningar

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips