Kiruna till Nikkaloukta - flyg landar kl 10 och buss går 10:40

Mitt flyg landar kl 10:00 på Kiruna flygplats lördag 2/8 och buss 92 mot Nikka går kl 10:30 från stan och 10:40 från järnvägsstationen.

Någon som gjort samma resa en lördag? Finns chans att hinna med bussen eller ska jag ställa mig in på en halvdag i Kiruna och ta bussen kl 14:50 istället?

Har bråttom att vara i Sälka på söndag kväll för jobb så det hade varit grejt att vara i Nikka 11:40 istället för kl 16.

Senast ändrad:
Har inte gjort resan en lördag, men jag tror garanterat att du hinner. Ifall bagaget skulle dröja (vilket det inte brukar göra av min erfarenhet) får du kanske ta ett snack med busschaffören. Tror inte det är omöjligt att vänta någon minut eller två för att alla ska få åka med.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Jag får väl ta det som bonus om det går vägen. Hänger på hur länge min monsterryggsäck tar på sig att komma av planet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips