Kilimanjaro

Hej, jag har tänkt att bestiga Kilimanjaro i år och undrar om det finns någon eller några i Stockholms området som är sugna att hänga med? Efter att ha letat lite på nätet så verkar perioden juli-september i sommar vara en bra tid.

Är det någon som har erfarenhet av att vandra där och kan rekommendera en arrangör att åka med?

/David

Hej David,

Jag var där nu i februari. Vi åkte med Andersons african Adventures men de anlitar i sin tur Lion Tours på plats nere i Tanzania. Vi hade en väldigt bra tur och grymt bra guide. Ska kolla om jag inte har kontaktuppgifterna till honom. Annars kan dumbe att få prata med Ian (Guiden) eller Honest som är director så kan han säkert sätta dig i kontakt med Ian.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Hej David!

Jag och två kompisar åker till Kilimanjaro i september! Vi ska gå Lemoshorutten mellan 12-21 september med Climb Mount Kilimanjaro (www.climbmountkilimanjaro.com), tror det fortfarande finns platser kvar på turen om du vill hänga med!

/Ylva

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips