Kartor över Svalbard?

Hej! Jag har en Garmin 60 Csx med Friluftskartan Pro & Metroguide Europev9 samt Skoterledskartan installerad. Använder den ibland & är rätt nöjd med den :)

Iaf så funderar jag över varför inte Svalbard finns med i varken grundkartan eller i nån annan karta heller såvitt jag vet.

Har en kompis som jobbat där i vinter så jag tänkte kolla lite på gps'en & se om det fanns med, men det är utanför täckninsområdet för vad som finns med i displayen t.o.m.
visas bara xxxx när jag panorerar så långt norrut.

Tycker det verkar märligt, ska man inte kunna ha med en Garmin 60 Gps till Svalbard, eller måste man köpa nån annan specialmodell??

Är det någon som vet något om detta.

Tack på förhand & för ett bra forum som hjälpt mig flera ggr
/Peter

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Dåligt med öar

Jag pratade för något år sedan med en kille som varit på Azorerna. I hans några år gamla CitySelect fanns inte Azorerna med, men jag tycker det verkar som om Azorerna nu finns med på CityNavigator 2008.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=253&pID=8462#coverageTab

Men det verkar som om Island och Grönland saknas på CityNavigator 2008 och då är det nog fler bosatta & turister på Island och Grönland än på Svalbard.

Och även Färöarna (där jag var varit en gång) verkar saknas på CityNavigator 2008

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips