Karthållare till cykelstyret ???

Ortlieb!

Hej!

Jag vet inte riktigt hur du har tänkt dig men själv använder jag en styrväska från Ortlieb som heter Ultimate och finns i flera utföranden/storlekar/prislappar dessa har ett mycket praktiskt kartfodral ovanpå locket som antingen kan användas dubbelviket eller vikas ut så att det vilar över styret. Det går också att knäppa loss och användas löst. Produkten finns att köpa genom den svenska generalimportören Svima någonting eller betydligt billigare (ca halva priset)på postorder från Tyskland. Adressen dit är
http://www.globetrotter.de
och det går alldeles utmärkt att beställa på svenska(!) och mot vanligt postförskott. Frakt och postens avgifter går på cirka 130.-

Värt att kolla!

Stefan

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
VauDe

VauDe har kartställ som man monterar på styret. Jag har inte sett något i verkligheten, men de finns i katalogen.

Själv har jag byggt ett eget av trä. Utmärkt när man är ute på turer i mindre kända trakter.

MVH

Peter Ask

Nordenmark

Nordenmark i Östersund är världens bästa och största tillverkare av kartstativ för skidorientering. Han har en bra variant för MTB.
Ring 063-10 37 45 för mer info.

Bygg själv vett ja!

Jag slängde ihop en egen karthållare som fungerar över förväntan.

Ta en lamphållare för styret eller motsvarande, skruva fast en tunn plywood skiva i fästet. Använd två gummisnoddar för att hålla fast kartan och McGyver kan slänga sig i väggen!!!

Anders Frisk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips