Kartex och Garmin12

Undrar om det bara är jag som har svårt att få Kartex3 och min Garmin12, att fungera ihop.
Kartex påstår att det är någon typ av kabelfel el. dyligt.
Har provat med alternativa com-portar.
Hjääälp mig du som vet.

Enkelt

Med risk för att uppfattas som tjatig repeterar delar av mitt svar från fråga 63 nedan.

Anslut TxD till R, RxD till T och GND till -., men du kan ha ställt in din GPS fel, System menyn, interface ska vara GRMN/GRMN.

Ring gärna om du har några frågor, kan ej titta bland mina gamla dokument då jag råkat sabba hårddisken.

/Per Brune
Tel 021-188106

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

bjk37@everyday.com (Johan)

Gäst
Inställning

Jag brukar använda NMEA/NMEA (4800 Baud), trodde att GRMIN/GRMIN var när man ville skicka /ta emot data ?!

/BJK

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips