Karta Scotland

Jag håller på att planera in Mc-semester till Scotland och skulle vilja ha tips på en lämplig karta till min Compaq iPAC och OziExplorer.
Jag har en papperskarta (Michelin) och har hållit på med att försöka scanna in den, men det blir en massa a4 att pussla ihop. Har testat med olika upplösningar upp till 400dpi och då går det bra att finjustera om det blir snett utan att tappa i upplösning men det blir stora, tröga filer.

Så finns det tips på färdig karta i elektronisk form mosvarande min Michelin 1:400000.

Hittade en digital karta på Amazon från Fugawi UK Digital Maps vers 2, där del 1 och 2 täcker Scotland,
50 pund per del.
Går att exportera till PDA.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Försäkra dig om att du kan exportera tillräckligt stora avsnitt till Fugawi på din PDA samt att minneshanteringen svarar mot behoven. Du hinner med många megabyte på en timme på motorcykel. Vore det inte bättre med vektorkartor?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips