Karrimor Trekmate

Karrimors kök verkar vara ganska nya i Sverige, prismässigt ligger de bra till (denna modell har ju Piezo tändare vilket kostar betydligt mera hos andra tillverkare) även om de är betydligt billigare i England. I detta fall undrar jag om "vingarna" är tillräckligt stora? D v s står kastrullen stadigt? Man kan jämföra med tex MSR PocketRocket™ http://www.msrcorp.com/stoves/pocket_rocket.asp som verkar ha större "vingar".

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nu har jag köpt köket. Jag tycker inte att "vingarna" är för små. "Vingdiametern" täcker nästan undersidan på en liten trangiakastrull jag provade på. Köket känns robust och har tre års garanti. Effekten är imponerande och det ska bli intressant att se vad det går för.

/D

dave1; sa:
Nu har jag köpt köket. Jag tycker inte att "vingarna" är för små. "Vingdiametern" täcker nästan undersidan på en liten trangiakastrull jag provade på. Köket känns robust och har tre års garanti. Effekten är imponerande och det ska bli intressant att se vad det går för.

/D

Jag fortsätter min monolog!
Köket har under sommaren fungerat mycket bra. Effekten är mycket hög och jag har faktiskt inte sett något annat kök på marknaden med lika hög effekt. Att det kostar ca 400 kronor måste anses som mycket prisvärt och än så länge kan jag varmt rekommendera det för de som vill ha en liten relativt lätt gasbrännare med mycket hög effekt.

/D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips