karrimor jaguar 55-75????

Hej alla!

Jag undrar om någon vet något om nämnda rygga.
Den finns i en sportaffär i stan för 2200 kr. låter prisvärt men är den något att ha?

Det stod XL broderat ovanför bärsystemet, vad menas?
Går den att jämföras med shosho6000 eller är den bättre?

Hjälp! :eek:) kimman

Min fru har Karrimor Jaguar 55-75 och är mycket nöjd. Jag skulle säga att den är minst lika bra som Haglöfs Sho Sho. Det som avgör är att hur sitter ryggsäcken på ditt rygg.

Frugan är 174 lång och väger 55 kg. Tidigare hade hon Jaguar 55 Lady, men hon såg bärsystemen för liten och kort. Jag skulle säga att om du är över 170 cm bör du köpa basmodellen (inte Lady). Basmodellens längd räcker up till 190 cm långa person. Jag vet inte om det XL i bärsystem är nogån storleksnummer. Det vet du bara genom att pröva på.

Suveränt kvalität!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
för stora grabbar då?

Vi får väl se om den även passar en storväxt kille...
Vet nån om de finns i göteborg e dyl? den vi såg var nog inte i deras ordinarie sortiment..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips