kanot/kajak för två som en kan paddla??

Har kanske ändrat mig från att ha en canadensare till att skaffa en liten kanot eller kajak som jag och t.e.x min son kan paddla runt med, med andra ord ska jag kunna paddla den i princip själv men man ska kunna vara två i den plus lite packning - Grabben är sex år nu men det ska ju gå att sitta två vuxna i den också men jag ska kunna använda den helt själv också..Finns det något som passar in på detta? Liten kanot eller stor kajak eller vad blir det??

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kajak för två

Vi har använt 2:mans kajaken Anita när barnaen var små, från baby- ca 6 år. Den är lättpaddlad för en person, rymlig för barnet att sitta och leka i den främre sittbrunnen. Men när barnen kommit upp i 6-7 årsåldern har dom velat paddla med egna kajaker. Vid sidvind och motvind har vi haft en lina till fören på barnets kanot för att hjälpa till. Fungerar jättebra! man måste ha en lätt och kort paddel till barnet.
I 2:mans kajaken tröttnar barnet fortare. Men i den egna kajaken har det gått att paddla 1,5-2 mil med en 8 åring.
Nu är barnen vuxna och barnbarnen har hängt med på samma sätt, och det älsta barnbarnet (16 år) har just byggt klar sin egen kajak. Så det verkar som om barnen har trivts med våra utflykter tillsammans.

Jag tror Prijon Excursion skulle uppfylla din kravspec. Går utmärkt att paddla själv och ännu bättre om man har lite barlast i främre sittbrunnen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips