Kamera i ryggsäck?

Tja!
Är det någon som vet om det finns ilägg som man kan bygga om ryggan så att den blir som en foto väska?

hare bra!

Ja du!

Har (haft) det problemet!
Lösningarna jag har kommit fram till är:
1. Köpa en kombinerad rygga för packning och kamera,
2. Försöka sy, limma, tejpa, mm ihop anpassade
packpåsar till prylarna som man har med sig.
Lämpligt vadderingmaterial är billigt liggunderlag
eller någon form av halvhårt skumgummi.

Jag själv är på gång att göra efter alternativ två eftersom det inte finns bra kombiryggor efter mina önskemål (inga skidfästen, spadfäste mm)
Hittills har jag bara slängt ner prylarna i ryggan inrullad i förstärkningströjan eller liknande. Så kameran kommer nog att gilla mig bättre är jag är klar med skyddspåsarna.

Det borde även gå att köpa någon slags skyddspåsar tycker jag men har inte hittat några ännu. Det är då inte fotoaffärer man skall leta i.

HA DE!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Köp ny

Hållå.
Har själv löst problemet genom att köpa en rygga som är helt anpassad för ändamålet. Lowe pro´s phototreker
är helt suverän. Bra stabil säck med massor av fack till alla grejer, samt ett bra bärsystem. Säckarna finns i olika storlekar. Kostar lite men är väl värt det.

Ha det.

bröstväska

Jag har länge gått och funderat på problemet och så hittade jag en bröstväska från lowe Topload zoom pro AW. finns flera modeller och storlekar. den beställde jag på stört då kan jag bära min vanliga rygga på mig när jag vandrar och samtidigt ha kameran lättilgänglig.

/Stefan

Bröstväskan utmärkt

Jag har också använt olika bröstväskor över tio år. Alla har varit vanliga kameraväskor av olika storlekar med möjlighet att fästa dem på ryggsäckens bärremmar. Nu har jag använt en ganska liten, billig, vanlig kameraväska, som rymmer bara kamerahuset med en zoom (35-70). En rejäl toppload-väska skulle säkert vara bättre, men den här räcker mig bra. På grund av mina erfarenheter skulle jag säga, att en brösväska får väga max 3 kilo för att vara bekväm att bära. I alla fall lyfter redan en liten bröstväska lastens tyngdpunkt framåt.

Tatonka på naturkompaniet

Tatonka som naturkompaniet säljer har en iläggsenhet till ryggswäck för kamera. nDen är kvadratisk och vadderad och räcker till för kamera + några extra objektiv skulle jag tro.
Jag har inte provat den men har tittat på den själv för att kunna ha i ryggsäcken.

Kolla in den.

MVH Niclas

tatonka

vet du vad modellen heter? tatonka säljs så vitt jag vet inte via naturkompaniet längre så man får väl leta upp den via globetrotter eller nån annanstans istället- nån som har några tips om var man kan få tag på den?

Tatonka

Om du går till Naturkompaniet odengatan/sveavägen (om du bor i vägen) och frågar så såg jag den modell du letar efter i källarn. Fråga personelen så tar de säkert fram den till dig/Ronnie

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips