Kajaktur Åbo skärgård 2002?

Kajakkompisar Åbo skärgård 2002?

Vana kajakkompisar sökes till paddelvecka i Åbo skärgård i sommar! Upplägget är under pla-neringsstadiet. Begrundar turförslag från de Finska långfärdspaddlarna. Tidpunkten är inte helt fastslagen ännu, men inriktningen är vecka 27 (28/6 - 7/7).
Kompistur - ej ledarledd!

Turuppläggning:
· Grovplanering sker i första hand via e-posten, genom att "svara alla".
· En kajaktur (planeringshelg, fredag - söndag) till Fjällbacka med Långeskär som utgångs-punkt för paddling över till Väderöarna. (en lämplig helg i vår, eller försommar!)
· Därefter sker all turplanering via e-posten genom att "svara alla".
· De som har möjlighet kan hänga med på min kajaktur i St: Annas skärgärd från 5/5 eller från 6/5 - 12/5.

Intresserade kontakta
Inge Bäckström
Bostad: 031- 65 46 96
Arbete: 031- 321 23 88
Mobil: 070- 219 82 65 (meddelande kan lämnas!)
e-post: inge.back@ebrevet.nu

Intressant

Sällskap är alltid trevligt! Jag har haft lite lösa funderingar att paddla mellan Åland och Finland sommaren 2002. Det är ju dock inget som hindrar att jag gör det efter denna paddelvecka, om vädret verkar lovande.

Jag vill dock inte bestämma mig så här tidigt, men då din planering är en kompisvecka, spelar det väl ingen roll?

Keep me posted

christer.bratt@paroc.com

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Åbo skärgård 2002

Sibbo kanotklubb http://www.pp.clinet.fi/~sibbe/
planerar att göra en paddlings tur från Åland till Åbotrakten sommaren 2002. Exakt tidpunkt är inte ännu fastslagen men preliminärt har det varit tal om månads skiftet juni-juli.
Vi kunde ju försöka koordinera paddlingsturerna och göra sällskap åtminstone en del av vägen.

tom.sundman@granlund.fi

Åbo skärgård 2002

Jag är intresserad av att utforska Åbo skärgård som omväxling till Stockholms skärgård. Bra om man kan få tips av Sibbo kanotklubb.
Juni/juli känns långt fram i tiden, men det är alltid kul att ha någon tur planerad inför kommande säsong.

Jag vill delta i planeringen framöver - e-post:
ulf.bolander@orebro.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips