Kajaktur Åbo skärgård 2002?

Kajakkompisar Åbo skärgård 2002?

Vana kajakkompisar sökes till paddelvecka i Åbo skärgård i sommar! Upplägget är under pla-neringsstadiet. Begrundar turförslag från de Finska långfärdspaddlarna. Tidpunkten är inte helt fastslagen ännu, men inriktningen är vecka 27 (28/6 - 7/7).
Kompistur - ej ledarledd!

Turuppläggning:
· Grovplanering sker i första hand via e-posten, genom att "svara alla".
· En kajaktur (planeringshelg, fredag - söndag) till Fjällbacka med Långeskär som utgångs-punkt för paddling över till Väderöarna. (en lämplig helg i vår, eller försommar!)
· Därefter sker all turplanering via e-posten genom att "svara alla".
· De som har möjlighet kan hänga med på min kajaktur i St: Annas skärgärd från 5/5 eller från 6/5 - 12/5.

Intresserade kontakta
Inge Bäckström
Bostad: 031- 65 46 96
Arbete: 031- 321 23 88
Mobil: 070- 219 82 65 (meddelande kan lämnas!)
e-post: inge.back@ebrevet.nu

Intressant

Sällskap är alltid trevligt! Jag har haft lite lösa funderingar att paddla mellan Åland och Finland sommaren 2002. Det är ju dock inget som hindrar att jag gör det efter denna paddelvecka, om vädret verkar lovande.

Jag vill dock inte bestämma mig så här tidigt, men då din planering är en kompisvecka, spelar det väl ingen roll?

Keep me posted

christer.bratt@paroc.com

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Åbo skärgård 2002

Sibbo kanotklubb http://www.pp.clinet.fi/~sibbe/
planerar att göra en paddlings tur från Åland till Åbotrakten sommaren 2002. Exakt tidpunkt är inte ännu fastslagen men preliminärt har det varit tal om månads skiftet juni-juli.
Vi kunde ju försöka koordinera paddlingsturerna och göra sällskap åtminstone en del av vägen.

tom.sundman@granlund.fi

Åbo skärgård 2002

Jag är intresserad av att utforska Åbo skärgård som omväxling till Stockholms skärgård. Bra om man kan få tips av Sibbo kanotklubb.
Juni/juli känns långt fram i tiden, men det är alltid kul att ha någon tur planerad inför kommande säsong.

Jag vill delta i planeringen framöver - e-post:
ulf.bolander@orebro.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips