kajakinköp

http://www.wildernesssystems.com/kayaks/trans/tsunami145.php

Nä, men jag läser och tänker högt...

Kort o tjock...
Bra i å för fiske o sånt??
Men kanske för trög och stabil när man "kommit en bit på vägen"??

Du, det beror såklart på ditt användningsområde och dina förväntningar om du trivs med den eller inte. Den kan säkert funka alldeles utmärkt om du gör rätt saker med den... ;-) Men jag är rädd att du kan tröttna om du tänker köra mycket i havet. Men då kan man ju å andra sidan köpa en ny, eller en till...
-p-

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hejsan !
Jag har provpaddlat tsunami 145 en kortare sväng...
Mycket skön sittplats, bekväma stöd för låren,
stor sittbrunnsöppning, gott om plats för benen (jag är 190 lång)
Tsunamin kändes bekväm och stabil.
Jag har egentligen för lite att jämföra med för att uttala mig om hur lättdriven/trög den är gentemot andra kajaker.
Fast lite "trögare" än den Rainbow Laser som jag provade vid samma tillfälle var den.
Tja, det är väl vad jag vet...

// Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips