Kajak för långbenta

Tjena!

Ni som har koll: vilka havskajaker skall man kika efter om man har rätt långa ben (189cm totallängd på undertecknad) och vill kunna sätta sig på plats i kajaken utan alltför omfattande akrobatövningar? Det är alltså sitthålets storlek som är den kritiska punkten. Jag vet inte om ni ser samma problem men för mig innebär detta blåmärken och allmänt krångel, särskilt vid lite sjö...
Kikar smått på beg kajaker men det skulle kännas surt att åka xx mil för att kika på en kajak som ändå är inaktuell av den anledningen.

Jag är 186cm lång och hade samma problem som dig, jag hittade en som funkade för mig, pointer 65 sescruiser, kolla om du har möjlighet att provsitta en sådan. Mvh Allan

Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Try these

Long legs? Try Prijons Prilite Marlin and Kodiak, I have had people over 2m in both. The Kodiak is a fast going expedition model with an unbeatable reputation when it comes to long distance paddling, the Prilite Marlin will give you better all-round performance and looks great in a metallic color. Contact me if you need to know where to go and test them.

Thanks, I will keep them in mind when checking the market.

Självklart är ju det bästa att prova dem men jag har en förkärlek för att köpa osett och snabbt när jag på förhand bestämt mig för vad jag vill ha. :)

Hej,

Testa en Tahemarine Reval HV, är själv 190cm lång och sitter riktigt bra i denna kajak.

MVH

Pelle

Hmmm, är det inte en sådan jag testade nyss?

ImageUploadedByTapatalk1403360003.809879.jpgImageUploadedByTapatalk1403360018.115344.jpg

Hej,

Nej det ser mer ut som en Tahemarine Reval du nyss provat, Reval HV är en ny konstruktion för året med en större sittbrunn och framförallt ett mer lättmanövrerat och lättdrivet skrov.

MVH

Pelle

Aha, det är alltså olika modeller. Jo sittbrunnen var inte riktigt fullvuxen tyckte jag. Men lättdriven var den.

Skall kolla in HV, i övrigt var Revalen väldigt trevlig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips